jaw

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Snö snö snö...en underbar dag i ovädret!

Av Wilhelmson - 20 februari 2010 22:32

Just när jag var som mest trött på snön, när längtan till torra snöfria gator var som störst gjorde jag en kovändning.


När jag kom ner för trappan till köket i morse och såg den oändliga mängd snö som kommit så fick jag ståpäls. Stort, mäktig och vitt vitt vitt. Jag kunde inte låta bli att le, vackert, I love it!


Efter frukost och lite småstök tog jag med mig Jossan ut för lite skottning och snöbus. Min fru som är höggravid och har väldigt stor mage nu (då menar jag inte vanligt 9:e månaden stor mage utan STOR!! fast det är bara magen som växt så proportionerna är riktigt söta) stannade av säkerhetsskäl inne. Jossan och jag skottade lite och gjorde några försök att åka pulka i backan, det gick inte, det var för mycket snö =) Vi tog en promenad med pulkan ner till Statoil och  köpte tidningen och lite andra smågrejer. Det roliga en sådan här dag är att alla man möter stannar upp och pratar, man pratar om snön, om kaoset och om hur det var förra gången (95 tror jag det var). Det är som att vi medmännisko äntligen fått en anledning att prata med varandra, som om vi måste ha det för att kunna prata med andra. Lite som på Island, efter den ekonomiska krashen har folk hittat gemenskap i eländet, man pratar om krisen, man har inte råd att gå på krogen utan man träffas hemma hos varandra och umgås, man har hittat gemenskapen och samhörigheten. Vissa islänningar säjer att Island mår bättre än någonsin om inte annat så rent själsligt, det tror jag på, det låter skönt, jag gillar det.


När vi kom hem hade mamma fixat pyttipanna och en mycket hungrig Jossan (och pappa) åt massor. När Jossan och mamma gått upp för att vila tog jag på mig skorna och ryggsäcken och promenerade till affären för att handla middag.


När jag äntligen kom hem så väkte vi Jossan som var trött efter förmiddagens uteaktiviteter. Hon åt lite mellis, busade lite hemma och sen gick vi ut igen. Fortfranade dåligt drag i pulkabacken så det fick bli rent snöbus i stället. P.g.a en tilltagande vind och snöfall blev det bara en timmes uteaktiviteter.


När vi kom in igen blev det lite fika innan Jossan och jag tog ett bad, när vi kom ner var mamma i full gång med middagen.


Efter maten tittade vi på Super G innan jag gick upp och nattade Jossan, när jag kom ner tillbaks kollade vi på melodifestivalen....som sög! som vanligt.


Jossan har varit helt underbar idag och inte bara idag hon har varit sådär supermysig i över en vecka nu...helt underbar! Varje gång jag tittar på henne kan jag inte göra annat än le och känna den där underbara känslan i magen och inse hur mycket jag älskar henne.


Nu är det dags för skidåkning, herrar dubbeljaktstart, medljchans? knappast!


Här kommer lite underbara snöbilder från dagen.....


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilhelmson - 24 februari 2010 22:42

En mycket glad Jossafin åkte pulka med pappa till dagis i morse, när lämnandet var avklarat bar det iväg till Malmö.   Anställningsintervjuer hela dagen, bra gubbar rakt igenom, jag känner att det finns hopp för den här rekryteringen.   Väl h...

Av Wilhelmson - 19 februari 2010 23:02

Har spenderat dagen på Jönköpingskontoret idag, segt väder att köra i, framförallt på vägen hem. Satt i köer i en halvtimma p.g.a olycka. Jag fattar inte varför det krockas direkt det kommer minsta lilla snöflinga, fattar inte folk att det blir halt?...

Av Wilhelmson - 17 februari 2010 21:37

Lämnade en pigg & glad Jossan på dagis innan det bar av till Malmökontoret. Hade två anställningsintervjuer hmm...utan att avslöja något men det var två bra gubbar.  Jag har räknat ut att sträckan mellan Göteborg och Malmökontoret tar i snitt 11 tele...

Av Wilhelmson - 16 februari 2010 22:10


Besök på mvc i morse, bebisen ligger med huvudet nedåt även om det inte är fixerat ännu, men det är en bra förutsättning så här 32 dagar innan beräknad leverans.   När jag kom tillbaks till jobbet kollade jag gubbarnas statistik, dom går som tåge...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards